Budapest, 2012. július 8.
Vannak szavak, amiktől – bármennyire is kifejezőek – agyfrászt kapok. Ilyen az identitáskeresés (meg a magánmitológia), és sajnos az előbbi pont szerepel Kálmán Mari: Ecetudvar című kötetének fülszövegében, ezért akik hasonlóan éreznek, javaslom, ne olvassák el a fülszöveget. A könyvet viszont bátran. Nyugodtan. Nem véletlenül írom a nyugalmat, mert valahogy szükségszerűnek látszik ma erre inteni egy olyan szöveggel kapcsolatban, amiben szerepel a zsidó szó és nép (nem is egyszer, vigyázat!), és az még hagyján, de Izraelbe is elutazunk a regénnyel, a regényben.
Budapest, 2012. május 3.
Nem kérdés, hogy regényírói vagy filmrendezői szemmel a „sötét középkor” az egyik legizgalmasabb időszak. A mai keresztény világkép és Európa nemzeteinek „gyermekkora” ez az időszak, amelyet megoldatlan rejtélyek és titkos társaságok tesznek még misztikusabbá – gondoljunk csak a rózsakeresztességre, a Szent Grál mondakörre, a kerekasztal lovagjaira, vagy az alkimisták aranycsinálására. Igazi kincsesbánya ez az időszak, hiányos ismereteink pedig kiváló kibontakozási lehetőséget nyújtanak az alkotó fantázia számára.
Debrecen, 2012. április 21.
Debrecen – Agresszív bűnözők, pénzéhes stricik, korrupt rendőrök, perverz üzletemberek univerzumában játszódik az Olja című regény. Ha minden igaz, egy maffiózó írta. Kritika.
Budapest, 2012. március 3.
Egy szerző inkognitóban, pontosabban börtönben. A vajdasági magyar, egykori délszláv háborús katona, majd a nyugat-európai szerb maffia egyik vezére Robert Yugovich álnéven írta meg könyvét egy moldovai/… lány sorsfordulóiról. Olja egy isten háta mögötti bányászfalu nyomorából szeretett volna kitörni, s csak annyi volt a „bűne”, hogy bőr- és hajszíne eltért közösségéétől, ráadásul tanulni akart Kisinyovban. Életvonala azonban egészen másmerre vitte.